In cautarea unei solutii pentru discopatia lombara-experienta pacientului

Dragi cititori!

Va redau in cele ce urmeaza experienta unui pacient care a trecut prin multe in drumul catre vindecarea sau ameliorarea unei discopatii lombare, incercand toate terapiile clasice, alopate dar si pe cele alternative si complementare.
L-am rugat sa-si pastreze anonimatul si sa respecte acelasi lucru si in ceea ce ii priveste pe cei care l-au tratat.
Stiu ca medicina actuala duce lipsa de medici care sa aiba o viziune integrativa dar va recomand macar sa apelati la aceia putini care exista. Nu va lasati pe mana oricui! Consultati un medic de recuperare cu viziune integrativa.

Sper sa va fie de folos si sa trageti propriile concluzii. Daca aveti intrebari va stau la dispozitie pe email. constantinescu.razvan@gmail.com

Iata marturia pacientului meu:

"Incep prin a da sfaturi celor sanatosi. Nu practicati niciun sport decat in cunostinta de cauza asupra
efectelor pe care le-ar avea asupra sanatatii dumneavoastra. Luati-va toate masurile de prevedere.
Mergeti la un medic de recuperare sa va sfatuiasca ce aveti de facut, la modul in care va puteti feri
de neplacerile practicarii oricarei forme de sport. Daca mergeti la sala nu faceti nicio miscare de capul dumneavoastra. Cautati sfatul unor persoane responsabile si despre care aveti informatii ca se pricep foarte bine.

Sportul este o stiinta si putini il trateaza ca atare. Daca vrei sa stii cum trebuie sa utilizezi un autoturism pentru a nu-l defecta mergi la un service, la un mecanic bun si experienta lui iti va fi de folos. Altfel ramai langa masina inerta, in mijlocul campului, privind neputincios la cei care trec pe langa tine.

Scoala trebuie sa-i educe pe tineri si sa tina legatura cu parintii. Este primul pas in a intreprinde ceva in domeniul sportiv in cunostinta de cauza. Fiecare trebuie educat astfel incat in functie de calitatile sale fizice sa stie ce poate si ce nu poate face.

Am practicat sport cu disperare (lupte, tenis de camp, schi, arte martiale, ciclism si executare de
programe de yoga). La 18 ani am avut prima criza de lumbago si pana la 20 au mai urmat alte doua sau trei apoi odata cu executarea unor programe de Hatha Yoga m-am simtit tanar si puternic pana la 50 de ani. Atunci, incercand sa ridic impreuna cu cineva un dulap de 300 kg a inceput o jena la mijloc. Desi ma jena pana si glezna(din cauza sciaticului) am continuat sa fac gimnastica si antrenamente de Karate deoarece rmn-ul nu arata ca as fi de operat dar se evidentia o coloana “muncita” cu cateva protruzii (mai important la L4-L5 stanga-spate). Sperand sa-mi treaca mai repede am mers la un chiropractor basarabean care m-a torsionat de era sa-mi iasa ochii din orbite de durere. Nu am mai dat pe acolo. Dupa un an mi-a trecut jena de la mijloc. Aparea sporadic si o tratam cu gimnastica si mult mers pe jos. Ma durea frecvent soldul si din cand in cand si muschii gambelor. Nu am crezut cand mi s-a spus ca am discopatie asa ca faceam eforturi importante si cu obstinatie.

La 56 de ani , dupa un an de nesomn in care supravegheam somnul tatalui meu (a trecut prin mai multe episoade de pneumonie ), intr-o zi friguroasa de noiembrie jucand tenis de camp la bustul gol am simtit un junghi in spate. Timp de o saptamana l-am tratat cu multa gimnastica (exercitii de mobilitate extrema). Pana la urma cel mai destept a cedat- adica spatele si am facut o hernie de disc la L3-L4 lateral dreapta. Senzatiile pe piciorul drept erau insuportabile. Neurochirurgul pe care l-am consultat m-a sfatuit sa ma operez si sa nu mai joc tenis de camp , sa nu mai schiez si in general sa nu mai fac nimic din sporturile pe care le practicasem ci sa stau linistit daca se poate numai in pat trei saptamani, sa iau antiinflamator si sa nu cumva calc pe la chiropractori. Omul nu era specializat in microchirurgia coloanei asa ca nici nu ma gandeam sa fac o operatie clasica iar in pat nu am rezistat sa stau mai mult de cateva zile. Am iesit la plimbare cu carjele si mai faceam si gimnastica cu ele; ma ridicam in maini si faceam echerul. Coapsa dreapta ma jena insa si la frecarea cu tesatura pantalonilor imi dadea senzatii neplacute. Am inceput fizioterapie si 15 sedinte de acupunctura. Ma simteam exceptional dar jena de pe piciorul drept se mentinea cu obstinatie. Era o jena senzitiva nu motorie. Petreceam ore intregi navigand pe internet in cautarea unei solutii asa ca am avut “norocul” sa-l gasesc: medic ortoped care cunoaste chiropractica si “chiar stie ce face” cum se exprima cineva. Nu contest priceperea omului dar cred ca a abordat operatiunea de rasucire fara sa pregateasca suficient musculatura asa ca am plecat de la cabinetul dumnealui cu o jena in plus la nivelul L4-L5. Dupa doua saptamani, in timp ce dadeam zapada (mai mult pe piciorul stang )m-a apucat durerea de mijloc si putin lateral stanga. Dupa cateva zile am mai facut un rmn si se poate observa o deplasare a discului L4-L5 usor catre stanga – spate. Atunci am facut peste 40 de sedinte de fizioterapie iar gimnastica faceam zilnic. Intr-o zi ,suparat ca ma jena si piciorul drept si cel stang, am incercat sa ma asez pe cap , asa cum o faceam frecvent pana la evenimentul cu hernierea. Am sitit o durere vie pe stanga si a doua zi am mai facut un rmn. Am aflat ca aveam herniere si la L4-L5 stanga spate. Am mai luat cateva zile antiinflamator apoi am reinceput cu gimnastica. Dupa ce am pregatit cozonacii pentru Paste am mai avut cateva zile de accentuarea problemelor apoi m-am hotarat sa merg la inot. NU am mers de prea multe ori ca odata am alunecat pe gresia uda si s-a accentuat jena pe piciorul stang si lombar stanga. Am mai luat deci ceva antiinflamator apoi am mers la terapia Bowen. Parea sa mearga mai bine dar la o sedinta mi-a manipulat ceva mai energic piciorul stang si s-a accentuat radiculopatia . Prin urmare am renuntat la aceasta terapie si m-am dus la o clinica unde aveau aparat pentru elongatie. Trei sedinte a mers foarte bine numai ca la a patra a venit un alt terapeut care mi-a spus ca nu sunt grav si m-a pus sa fac mai multe exercitii si la aparatul de elongatii a pus un program cu torsiuni. Pana sa ajung acasa ma durea bine pe partea stanga si se accentuase jena pe piciorul drept. Concluzia: nu am mai mers la clinica si m-am dus la infiltratii cu ozon. In paralel am mers si la un bioenergetician si la kinetoterapie. Incepusem sa ma simt mai bine dar spiritul meu de intreprinzator m-a trimis si intr-o localitate langa Bucuresti unde un tip maruntel dar vanjos facea un masaj destul de violent , te ungea cu o alifie si stateai asa sapte zile fara sa te speli. Nu am rezistat mai mult de trei sedinte deoarece am simtit ca mi-a bruscat binisor coloana si problemele s-au accentuat. Am reluat sedintele de ozonoterapie deoarece simteam ca imi usureaza suferinta. Am facut rmn si se vedea ca protruzia dela L4-L5 s-a mai retras , deasemenea hernia de la L3-L4 era in retragere. Am avut chiar curajul sa plec in concediu si sa calatoresc mult cu masina. Ba m-am catarat si in copaci si am mai si sarit jucandu-ma cu copiii prietenilor. Era iulie 2012 si am mers la Ocnele Mari sa fac baie in lacul sarat. La intoarcerea in Bucuresti am reinceput kinetoterapia (faceam si elongatii lombare). Ma intelegeam bine cu asistenta deoarece nu exagera cu forta de intindere.

Increzator in mine am fost la cumparaturi si am ridicat o geanta de aproape 16 kg. Am reinceput sa simt jena la mijloc in partea stanga. La kineto ,tocmai atunci a marit forta de intindere pana nu am mai suportat. Au reaparut problemele. Am refacut rmn-ul si se vedea ca iar s-a accentuat protruzia la L4-L5. In disperare m-am dus din nou la Ozonoterapie. Am fost primit cu intelegere de dl. doctor care este un tanar energic, bine documentat si foarte intelegator cu situatia pacientilor. Imediat ce m-am simt mai bine am hotarat sa incerc intinderea pe ACC-SPINA (o scula americana programabila ). Lucrurile mergeau f.bine. Am plecat la Praga la un curs. Margeam mult pe jos si eram foarte zglobiu. Nu aveam de unde sa stiu ca la intoarcere operatorul de la ACC-SPINA o sa-mi manevreze putin mai violent piciorul stang si ca iar voi suferi cateva zile. Am mai facut sedinte de tratament cu ozon si m-am hotarat sa merg la un cabinet particular de kinetoterapie. Aici am invatat cateva exercitii de izometrie si pentru ca am alunecat pe niste trepte si resimteam evenimentul, am hotarat sa mai fac cateva sedinte de elongatie. La ultima sedinta , desi eram bine incorsetat am tras de cap sa pot vedea bine monitorul si sa retin secventa de program sa o aplic acasa la folosirea “mesei de inversiune”. Urmarea a fost sensibilizarea zonei cervicale.

Desi sensibilitatea nu a durat mai mult de doua saptamani am mai avut cateva episoade cand parca se
intindeau tendoanele sau muschii gatului .Pe 1 martie, mergand la niste prieteni am fost luat prin
surprindere de baietelul lor care a sarit in bratele mele si s-a lasat cu toata greutatea. Pana seara ma
jena binisor pe piciorul stang. Am hotarat sa fac bai cu sare si cu ceai de “coada calului”. Lucrurile au mers spre bine si in luna mai am facut fizioterapie,kinetoterapie si masaj la o clinica mare. Au conditii foarte bune numai ca, in penultima zi, o instructoare de la kineto (alta decat cea care raspundea de mine) mi-a indicat sa fac “echerul” si sa fac exercitii cu greutati la picioare. Imediat am simtit impulsuri dureroase pe picioare. Am terminat seria de sedinte mai rau decat o incepusem. Nu stiam ce sa mai fac. Imi era rusine sa mai apelez la ozonoterapie. Am mers la un cetatean (nu este cadru medical) care face electropunctura. Aparatul lui este ceva mai vechi si mai da si rateuri iar la mine nu a pierdut ocazia; m-a curentat de cateva ori si nervii de pe traseu au devenit mai sensibili plus ca si pozitia pe care o aveam in timpul tratamentului facea sa ma jeneze gatul care acum devenise si el suferind.Era sfarsitul lui iunie 2013 si mai greu sau mai usor am trecut si de vara lui 2013. La indicatiile unui prieten si avand exemplul lui (doua hernii lombare de operat care s-au retras) am mers in provincie la un renumit chiropractician.

Manevrele lui au nimerit mai bine sau mai putin bine dar cert este ca nu-mi faceau rau. Omul are o
mana deosebita si simte foarte bine locul de tratat. M-am gandit ca “cui pe cui se scoate”. Hernia de la L3-L4 se retrasese in mare parte dar ma supara din ce in ce mai rau discul L4-L5 si dupa episodul cu “echerul” si L5-S1. Omul acesta a avut ce sa lucreze la coloana mea dar eu nu imi permiteam sa stau prea mult pe la el. Acum sase luni, dupa un exercitiu de izometrie pe care l-am efectuat cu multa forta am simtit ca mi-am smuls ceafa. Am mers la chiropractorul meu dar dupa o sedinta m-am simtit mai rau si nu am mai avut curajul sa mai continui. Am facut si rmn cervical dar mare lucru nu se vede. Concluzia : “minime degenerari discale”. Nu ma incanta rezultatul atat timp cat sunt miscari care imi provoaca durere . Nu apare durere la ridicat greutati ci la anumite miscari chiar si atunci cand stau intins in pat. O doctorita mi-a spus ca am zona cervicala foarte inflamata. Se pare ca nu ajuta nici corsetul cervical.
Prietenul meu medic de recuperare mi-a sarit si de data asta (ca de atatea ori dealtfel) in ajutor si numai dupa trei sedinte de ozonoterapie nu ma mai jeneaza gatul decat putin ceea ce inseamna ca s-a mai dezinflamat sau se reface zona afectata de traumatism. Astfel mi s-a reconfirmat ca in situatii de
inflamatii si traumatisme terapia cu ozon este foarte utila.
Voi mai reveni cu continuarea a ceea ce mi se va mai intampla."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu